از خواص جالب قارچ چه می دانید؟! | سبزیجات

در این بخش واسه شما عزیزان چند خطی درباره خواص قارچ قرار دادیم.قارچ یکی از سبزیهاییه که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنه. تحقیقات گذشته در مؤسسه های تحقیقاتی غربی بیانم می کنه که قارچ با تحریک گلبولهای سفید موجب فعالیت هر چی بیشتر دستگاه ایمنی می شه

 

تحقیقات نشون میده که در قارچ دو نوع قند به اسمای «ترهولوز» و «کیتین» هست که دریافت بالای اونا در بدن موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شه، اینطوری اونا مانع فعالیت ویروسها و باکتریها شده و از فعالیتهای مضر این میکروبها جلوگیری می کنه این سبزی دارای مقادیر مناسبی «روی»

 

است که وجود این ماده مغذی به حفظ سلامت سیستم دفاع بدن کمک زیادی می کنه جالبه بدونین قارچ دارای ترکیبی از گروه «فیتونوترینتهاست» که به نام «لنتینان» می شناسنش. این ترکیب در قارچهای دکمه ای و صدفی پیدا میشه و مانع رشد تومورهای بدخیم می شه. هم اینکه قارچ دارای مقادیر بالایی ویتامین C هستش

 

 

و هم پر از سلنیومه که فعالیت آنتی اکسیدانی داره و از بروز سرطان کولون در افراد مستعد پیشگیری می کنه تحقیقات نشون داده، مصرف مرتب قارچ موجب تنظیم اندازه هورمون استروژن در خانمها شده و از بروز سرطان پستون جلوگیری می کنه

 

این سبزی باعث رقیق شدن خون هم شده و مانند روغن ماهی به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کنه و با همین کارکرد احتمال دچار شدن به بیماریهای قلبی رو کم می کنه هم اینکه این سبزی پر از فیبرهای غذایی به نام «کیتین» و «بتاگلوکان» است

 

که هر دو پایین آورنده کلسترول بوده و به حفظ سلامت قلب کمک می کنن، طوری که در هر ۱۰۰ گرم قارچ یه گرم فیبر غذایی هست و هم در همین مقدار قارچ ۳۲۰ میلی گرم پتاسیم هست که مصرف اون واسه آدمایی که از فشار خون رنج می برن، بسیار کمک کننده س

 

 

قارچ دارای ۵/۱ ـ ۶ درصد پروتئینه که ۷۰ تا درصد اون جذب بدن می شه هم اینکه به دلیل پایین بودن اسید اوریک اون خیلی از پزشکان مصرف اونو واسه سالمندان و مبتلایان به نقرس وبیماریهای مربوطه پیشنهاد کردن ـ دارای ویتامینای B2 – B1-B12 – B6 – C و Hه که واسه مراقبت از پوست و ایجاد آلرژی در بـدن ،

 

سلامت سیستم عصبــی، سلامت پوست و چشـم و بافتـهای بدن ، تشکیل اسیــدهای چرب لازم در سیستم عصبی و ماهیچه ها ، درمان کم خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات نقش اساسی دارن که در صورت به کار گیری روشای درست پخت ، فریز و خشک کردن خواص تموم این ویتامینا حفظ می شه شامل مقادیر بسیار مناسبی از مواد معدنی شامل :

 

پتاسیم ، فسفر، منگنز، مس، آهن و کلسیمه دارای درصد بسیار کمی چربی و کالری و مقادیر مطلوبی از لیستین که عامل پایین آورنده چربی خون استه، پس در رژیمهای لاغری بسیار استفاده میشن ـ این غذای سلامت و تندرستی Health Food پر از شکلای جور واجور آنتی اکسیدانتا از جمله « لنتیان » است که خاصیت ضد سرطانی دارن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *