نقش آموزش عالی در یک جامعه دیجیتال چیست؟

تا سال ۲۰۲۰ ، کارشناسان پیش بینی می کنند ۱٫۵ میلیون شغل دیجیتالیزه جدید در سراسر جهان وجود داشته باشد. در همین زمان ، در حال حاضر ۹۰٪ سازمان ها کمبود مهارت دیجیتالی را تأیید می کنند ، در حالی که ۱۲٫۶ میلیون بزرگسال در انگلستان فاقد مهارت های دیجیتالی اساسی هستند.
دیجیتال

در دورانی که منظر دیجیتال در حالت حرکت مداوم قرار دارد ، تدوین یک رویکرد آینده نگرانه به نوع آموزش که می تواند به کاهش شکاف مهارت های دیجیتال کمک کند و به نیروی کار فردا انعطاف پذیری برای سرمایه گذاری در فرصت ها و چالش های جدید می دهد ، امری ضروری است. .

سرمایه گذاری

ما در یک جامعه دیجیتالی زندگی می کنیم و با بودجه دولتی کمتر از گذشته ، به ویژه در آمریکا ، نقش آموزش باید تغییر کند تا ارزش ارائه دهد.

با توجه به این موضوع ، مربیان باید این سؤال را بپرسند: نقش آموزش عالی در جامعه دیجیتال چیست؟

شمول را ارتقاء می دهد

در یک دینامیک کلاس سنتی و آنچه برخی از آن ها را الگوی آموزش آنالوگ می نامند ، پیش فرض اینکه همه با همان سرعت عمل می کنند و همان نیازهای آموزشی را دارند می توانند موانع قابل توجهی ایجاد کنند.

در حالی که یک کلاس درس یا الگوی یادگیری دیجیتالی است که اغلب فقط به همان اندازه که فرد تدریس موثر است ، اما یک ابزار پویا فراهم می کند که می تواند تعدادی از فرصت ها را برای درگیر شدن ، شامل و پشتیبانی از طیف گسترده ای از دانش آموزان ، صرف نظر از موضوع مورد نیاز ، فراهم کند.

دانش آموز

روندها و رویکردهای نوظهور edtech ، از برنامه درسی دیجیتالی و آزمونهای تعاملی گرفته تا برنامه های یادگیری همهجانبه و توسعه یادگیری شخصی ، به زبان آموزان این امکان را می دهد تا ضمن تشویق تعامل در کلاسهای عمومی که توسط فناوری هدایت می شود ، اطلاعات مربوطه را به روشهایی متناسب با نیازهای شخصی خود جذب کنند.

یادگیری دیجیتالی اگر از یک رویکرد استراتژیک و شخصی استفاده شود ، کاملاً فراگیر است و در زمانی که فناوری به سطح قابل توجهی از پرفراز و نشیب رسیده است ، تعداد فزاینده ای از مردم می توانند به جای سقوط در شکافها از آن سود ببرند.

“ما در میانه یک انقلاب دیجیتال ، چه در داخل و چه در خارج از آموزش ، هستیم. این وظیفه ماست که این موضوع را بشناسیم و آن را به عنوان فرصتی ببینیم نه چیزی که باید از آن وحشت داشت. امید من این است که آینده آموزش و پرورش فرصت های خلاقانه متنوع تری را برای معلمان و دانش آموزان به ارمغان می آورد. “- کری گالاگر ، متخصص یادگیری دیجیتال ، دبستان مقدماتی سنت جان

هوش جمعی را تقویت می کند

به دلیل وجود بیش از حد ارتباط فن آوری دیجیتال ، به ویژه در بخش آموزشی ، پتانسیل هوش جمعی بسیار زیاد است.

پیچیدگی پیشرفت های edtech به این معنی است که دانش آموزان امروز می توانند از هر زمان دیگری به اطلاعات ، مطالب و منابع آموزشی بیشتری دسترسی پیدا کنند ، همچنین نظرات را به اشتراک بگذارند ، دانش خود را به همسالان خود اعطا کنند و در زمان واقعی و بدون مرزهای جغرافیایی از طریق برنامه های کاربردی تلفن همراه و آنلاین همکاری کنند. انجمن ها

اکنون ، دانش آموزان در تنظیمات آموزش عالی می توانند ضمن استفاده از فناوری مشارکتی ، ضمن یادگیری در کلاسهای آموزشی خود ، فراتر از سخنرانی با سیستم عاملهای مشترک و دسترسی به موبایل به مطالب ارزشمند ، تجربه یادگیری در کلاس خود را تقویت یا تقویت کنند ، رویکردی که غالباً از آن به عنوان ترکیبی فعال یاد می شود. یادگیری »(ABL).

موبایل

مؤسساتی مانند دانشگاه نورتهمپتون بریتانیا از این رویکرد حمایت می کنند که هوشی جمعی را تقویت می کند و در نهایت به همه افراد درگیر ابزار ، پشتیبانی و الهام بخش برای کسب حداکثر استفاده از آموزش عالی می دهد.

کیت کولسون ، رئیس توسعه یادگیری دانشگاه نورثمپتون ، در گفتگو با مجله e-Learning ، درباره یادگیری فعال ترکیبی اظهار داشت: “تمرکز روشن بر فعالیت دانشجویی ، که شامل تعامل متمرکز بین دانشجویان و مدرسین و همچنین دانشجو-دانشجو و دانشجو- محتوا. ABL اشکال مختلف “زمان تماس” را با یادگیری مستقل ترکیبی می کند. این به معنای “مطالعه مستقل” نیست. در یک زمینه ABL ، دانشجویان انتظار می رود استقلال و نمایندگی به دست آورند. وساطت و دید معلم محوری است. “

دانشجو

نوآوری و خلاقیت را ارتقا می دهد

این عصر جدید دیجیتالی باعث شده است تا دانش آموزان و آموزگاران بتوانند با تلاشهای آموزشی خود ، اکتشاف و آزمایش کنند ، بار دیگر با انجام فعالیتها و روشهای بسیار فراتر از رویکردهای سیاه و کتاب درسی سنتی.

علاوه بر ایجاد موانع یادگیری ، پویا کلاس درس می تواند صدای یا عقاید دانش آموزان خاصی را غرق کند – همه از همه یک بلندگو طبیعی نیست. اما ، با سیستم عامل های تعاملی الهام گرفته از edtech ، برنامه ها و پیشرفت ها ، همه صدا می گیرند. و این نوآوری ها الهام بخش خلاقیت است.

یکی از عناصر مثبت تحول فن آوری دیجیتال در آموزش استبخش l این واقعیت است که این واقعیت را برجسته کرده است که صفحه رایانه فقط یک نمایش اطلاعاتی نیست ، بلکه ابزاری همه کاره برای همکاری ، ایجاد و همچنین خلاقیت است.

به عنوان مثال دانشگاه یورک را بگیرید. موسسه پیشگام با درک امکانات خلاقانه بی رویه edtech در کلاس یا در محوطه دانشگاه ، ۱۸۸ پوند در آزمایشگاه های خلاقیت دیجیتالی جدید سرمایه گذاری کرده است.

با همکاری خلاق انگلیس ، علاوه بر مجموعه کوچکی از شرکای اصلی دیگر ، دانشگاه از این مراکز دیجیتال خلاق برای انجام تحقیقات ضروری استفاده خواهد کرد ، که بخش اعظم آنها با هدایت دانشجویی خواهد بود ، با توجه به استفاده از ابزارهای دیجیتال و نوآوریها برای به دست آوردن. نتایج قدرتمند

یورک با بهره گیری از پتانسیل گسترده بازی های دیجیتال و رسانه های تعاملی برای تأثیر اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، ماموریت دارد تا قدرت فن آوری های دیجیتال را در محیط آموزشی نشان دهد. از آنجا که این ابتکار عمل هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، اطلاعات زیادی در مورد پیشرفت آن وجود ندارد – اما این یک شهادت واقعی برای تأثیر مثبت جامعه دیجیتال بر آموزش عالی است.

مهارت ها را توسعه می دهد و فناوری جدید را در آغوش می گیرد

سرعتی که تحولات چشم انداز دیجیتالی به وجود می آورد ، دانش آموزان و متخصصان را به داشتن یک طبیعت سازگار و مستلزم پایدار ماندن از روندهای نوظهور ، پیشرفت ها و فناوری ها بر مبنای مداوم ، می طلبد.

با اجرای برنامه های کاربردی موبایل ، محتوای دوره های آنلاین و ابتکارات پشتیبانی دانشجویی مبتنی بر وب برای اجرای روزمره یک موسسه ، این امکان را فراهم می آورد که نه تنها دانشجویان بتوانند مهارت های جدیدی را ورای حوزه های اصلی برنامه درسی تصحیح و توسعه دهند ، بلکه باعث تقویت ذهنیت برای یادگیری مادام العمر شوند. این توانایی را برای آنها فراهم می کند تا در آینده از چربی های لازم استفاده کنند و در آینده رقابتی باقی بمانند. این نه تنها به بستن شکاف مهارتهای دیجیتال جهانی کمک می کند ، بلکه ارزش مؤسسه شما را در مورد موفقیت دانشجویان نشان می دهد.

با تبدیل دیجیتالی ، به یک مؤسسه این امکان را می دهد تا فرهنگی را اتخاذ کند که بتواند فناوریهای نوظهور را در آغوش بگیرد و از آنها استفاده کند تا همچنان مرتبط باشند و نوآوری های جدیدی را ایجاد کنند که به آینده ، با تمام توان سوق پیدا کند.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که نیروی کار تلفن همراه تا پایان سال ۲۰۱۸ دو برابر یا سه برابر خواهد شد ، زیرا تعداد فزاینده ای از کارگران از راه دور اکنون به وسایل تلفن همراه خود اعتماد می کنند. این کشف به تنهایی اهمیت پذیرش فن آوری های جدید موبایل و تجهیز نیروی کار فردا برای دنیای کاملاً جدید را برجسته می کند.

بوم شناسی یادگیری و روحیه کارآفرینی را پرورش می دهد

ماهیت باز ، مشارکتی و بیش از حد ارتباطی جامعه دیجیتال امروز بدان معنی است که اشتراک و دسترسی به دانش و اطلاعات محدودیت کمی دارد. به همین ترتیب ، فرصتهای جدید در مورد نقشهای شغلی دیجیتال و توسعه مشاغل در همه زمان ها پدیدار می شود.

وی با اشاره به گنجاندن فناوری دیجیتالی در آموزش عالی: با دادن صدایی به هر یادگیرنده که می تواند از طریق تعدادی از سیستم عامل ها و نقاط لمسی تقویت شود ، یادگیری دیگر تجربهای جداگانه نیست.

با ابزاری که به دانش آموزان امکان برقراری تعامل ، توسعه مهارت های خود و به اشتراک گذاشتن ایده های خود را در هر زمان ، روز یا شب می دهد ، بوم شناسی یادگیری بدست می آید – طرحی که در آن افراد می خواهند بطور مداوم دانش را به اشتراک بگذارند و کسب کنند – محیطی تحریک کننده که در آن همه برنده می شوند

این محیط زیست یادگیری همچنین یک ذهنیت خودکفایی را تشویق می کند که یادگیرندگان را به اتخاذ روحیه کارآفرینی مجهز می کند و خود را از فرصت های جدیدی برای موفقیت در آینده می سازد.

به عنوان مثال ، یکی از زمینه های توسعه دیجیتال حرفه ای که در حال حاضر رونق دارد ، اقتصاد عظیم است – چیزی که ۱۶ میلیون نفر فقط در ایالات متحده شرکت می کنند.

در تعدادی از بخش ها و حرفه ها ، افراد می توانند به این اکوسیستم ضربه بزنند ، پروژه هایی را انتخاب کنند و یا خدماتی را ارائه دهند که به آنها امکان می دهد زندگی سالم و با ارزشی را به صورت آزاد انجام دهند – و با ارتقاء روحیه کارآفرینی در اوایل ، آموزش های عالی می توانند به دانشجویان خود بدهند. مهارت های پیشرفت در چنین منظره ای

نتیجه گیری

تأثیر فن آوری دیجیتال در آموزش عالی کاملاً مرفه است زیرا متمرکز است و به همه این امکان را می دهد که بدون تعصب ، موانع و محدودیتها به اطلاعات زیادی از ارزشمند خود دسترسی پیدا کنند – قدرت یادگیری و ادامه یادگیری.

با در آغوش گرفتن جامعه دیجیتال همیشه در حال تحول و بهره برداری از سیستم عامل های جدید ، تحولات و روش های جدید با رویکرد خلاقانه ، استراتژیک ، با اشتیاق به تدریس ، می توان تجربه آموزش عالی را ارتقا داد.

در نتیجه ، دانشگاه ها ، دانشکده ها و ارائه دهندگان آموزش ، افراد خلاق ، خلاقانه و آینده نگر را در آینده پرورش می دهند که برای دستیابی به موارد عالی پیشرفت می کنند.جامعه گسترده تر.

دن هیوز